معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری اصفهان:
معاون حمل  و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: خودروهایی که معاینه فنی ندارند به ازای هر بار گذر از دوربین های سطح شهر جریمه خواهند شد بنابراین ضروری است که هر چه زودتر رانندگان خودروهای خود را به معاینه فنی ببرند.
کد خبر: ۸۰۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 18 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، امانی در نشست خبری که به مناسبت روز حمل  ونقل برگزار شد، اظهار داشت: تمامی دوربین های سطح شهر از این پس خودورهایی که معاینه فنی ندارند را عکس گرفته و جریمه می کند واگر در یک ساعت از چند تا دوربین شهری بگذرد به تعداد تصاویری که گرفته شده، جریمه میشود.

وی با بیان اینکه در روزهای آلوده طرح ترافیک و زوج و فرد را از درب منزل اجرایی خواهیم کرد، گفت: تمامی تاکسی های تحت تاکسیرانی و اتوبوس هایی قدیمی که نیاز به بازسازی دارد را در فازهای مختلف با تخصیص وام اقدام به خریدن تاکسی های نو و خارج کردن تاکسی های فرسوده می کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی است که در این قانون وظایف تک تک دستگاه ها را مشخص کرده است که اگر اجرایی می شد امروز هوای پاک داشتیم.

وی از تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی اتوبوس ها خبر داد و گفت: در حال حاضر 250 دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است و این در حالی که در فاز اول یک هزار تاکسی فرسوده را از شبکه خارج و با تخصیص وام 50 میلیون تومانی 4 درصد به رانندگان تاکسی های جدید را جایگزین می کنیم.

امانی با اظهار اینکه در حال حاضر 85 کیلومتر خط بی آر تی داریم که تا سال 99 به 100 کیلومتر خواهیم رساند، گفت: هم اکنون روزانه 500 هزار نفر توسط اتوبوس رانی و 500 هزار نفر توسط تاکسی رانی جابه جا می شوند و در روز 90 هزار توسط توسط مترو که اگر در پی اغتشاشات اخیر بخشی از سیستم مترو از بین نمی رفت به 100 هزار نفر هم می رسید.

وی با اشاره به اینکه به علت تخریب اتوبوس ها تا سه ماه دیگر امکان افزایش اتوبوس ها را نداریم و تا پایان سال اتوبوس های بازسازی شده وارد شبکه حمل و نقل شهری می شوند، گفت: در پی حوادث اخیر 160 دستگاه اتوبوس از بین رفت و با گران شدن بنزین بین 10 تا 15 درصد سهم مسافران با اتوبوس افزایش یافته است و روزانه تعداد مسافرانی که با خطوط اتوبوس سفر درون شهری انجام می دهند به 600 هزار نفر می رسد.

وی اعلام کرد: با توجه به باریک بودن بعضی از معابر و خیابان های سطح شهر اصفهان در نظر داریم که مینی بوس را نیز توسعه دهیم و با قوت بیشتر وارد شبکه حمل و نقل عمومی کنیم.

امانی از اجرای دو پروژه بزرگ خبر داد و گفت: اجرای رینگ حفاظتی به منظور جلوگیری از تردد کامیون ها در اتوبان ها و نزدیک شهر اصفهان و اتمام خط دو متروی شهر تا پایان عمر کاری شهرداری و شورا از این جمله است که پیش بینی شده 12 هزار میلیاردتومان هزینه زیر ساخت و تجهیزات خط دو مترو می شود .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار